RECENZE: DENÍK ÚPLNĚ OBYČEJNÉHO UPÍRA 2

Největší obrázek výrobku Deník úúúplně obyčejného upíra – Fakt "šílenej" rokAutor: Tim Collins
Série: Deník úúúplně obyčejného upíra
Díl: druhý
Počet stran224
Překlad: Dušek Zdík
Anotace: Jmenuji se Nigel Mullet. Když mi bylo patnáct, proměnil jsem se v upíra. Už navždy zůstanu v tomhle "skvělým" věku a věčně budu bojovat s akné a přeskakujícím hlasem. Teď nám začal další školní rok a já můžu konečně prohlásit, že jsem mezi spolužáky oblíbený. Navíc mám po více než osmdesáti letech holku, svou vysněnou Chloe. Jenže to by nesměl přijít nový spolužák Jason... Chloe mi přebral, dost mi komplikuje život, a to si nenechám líbit. Pomsta bude sladká. Co je vůbec tenhle Jason zač? Za každou cenu chci Chloe získat zpět, ale jak?

Nigel Mullet si sepsal další knihu svých zápisků ze života neboli svůj deník již podruhé. V prvním díle se Nigel snažilzískat si srdce své vysněné lásky Chloe. Říkáte si - žádný problém pro upíra s upířími schopnostmi včetně neodolatelné krásy? No, Nigel totiž žádné upíří schopnosti neměl, ale i tak si srdce své lásky vybojoval a byl z něj silný a zamilovaný upír. V tomto díle se bude muset potýkat s nepříliš voňavým a přizpůsobivým spolužákem Jasonem :D. Od tohoto dílu jsem očekávala, že se pobavím a po dlouhém dni ve škole se zasmát. Tato očekávání se mi splnila a kniha mě neskutečně moc bavila. :D

ˇ     ˇ

Knihu doplňují velmi vtipné obrázky, které se vždy k dané kapitole perfektně hodí. Setkala jsem se ale i s názorem, že se někomu obrázky nelíbí. Je fakt, že já obrázky v knize také nemám moc ráda, ale v této knize to beru spíš jako pěkné zpestření a doplnění.
Jak už jsem psala, tak kniha je koncipována jako deník. Každý zápisek tedy začíná informací o dni, ze kterého zápisek je a datum. Díky tomuto vedení je to pěkná, rychlá a hlavně oddechová kniha s vtipnými momenty a hláškami. Abych pravdu řekla, tak od tohoto dílu jsem čekala trochu víc. Neřekla bych to zase tak, že jsem se nesmála a kniha se mi nelíbila, ale první díl se mi líbil více.

ˇ     ˇ

V druhém díle se setkáváme i s novou postavou - Jasonem. Jason není jen tak obyčejný kluk, i když trochu chlupatější. :D Autor si vlkodlaky popsal úplně jinak, než je najdeme v ostatních knihách. Tady najdeme vlkodlaky, kteří v normální lidské podobě vypadají jako lidi s trochou chlupů navíc a nepříliš velkými znalostmi o morálních pravidlech. Taktéž jako upíři vynikají silou a rychlostí. Tou krásou teda moc ne. :D

Oba dva díly z této série jsou hlavně oddechovými knihami. Já osobně si myslím, že jsou určeny pro čtenáře tak okolo těch 12-ti let, ale určitě se mohou pobavit i ti starší. Co se týče tohoto dílu, tak ne že by mě úplně zklamal, ale vůči prvnímu dílu mě trochu zklamal. Kniha mě sice bavila a četla se rychle, ale přišlo mi, že v prvním díle jsem se více nasmála a to je podle mě to hlavní, co jsem od této knihy očekávala.

ˇ8,5/10ˇ

Kniha v číslech:
1) Doba čtení - jeden čtecí večer :)